środa, 9 stycznia 2013

Olej kokosowy

Ostatnio stałam się maniaczką oleju kokosowego i używam go do wszystkiego. Nawilżam nim włosy, ciało, twarz... w ciągu dnia używam do do smarowania dłoni, zmywania makijażu oraz od czasu do czasu używam go w kuchni. Jest to chyba kosmetyk uniwersalny. Jeżeli miałabym zabrać jeden kosmetyk ze sobą to zastanawiała bym się właśnie między olejem kokosowym a masłem shea. To byłaby trudna decyzja. ;)
A teraz trochę wiedzy ogólnej :P

Olej kokosowy (masło kokosowe, tłuszcz kokosowy) - olej roślinny otrzymywany poprzez tłoczenie i rozgrzanie kopry - twardego miąższu orzechów palmy kokosowej (Cocos nucifera). Spotykany najczęściej jako rafinowany odkwaszany i wybielany. W postaci płynnej jest lekko żółty. W temperaturze poniżej 25 °C przybiera wygląd przypominający ścięty, biały tłuszcz (stąd nazwany także masłem kokosowym).
Bardzo rzadko występuje w sprzedaży jako olej tłoczony na zimno, który pozostawiony jest jako naturalny, z typowym, kokosowym zapachem. Rafinowana wersja jest prawie bezzapachowa.
Pochodzenie: Filipiny, Indonezja, Indie
Skład: zawiera nasycone kwasy tłuszczowe (ok. 90%), ok. 44% kwasu laurynowego, ok. 18% kwasu mirystynowego, ok. 11% kwasu palmitynowego, 5-11% kwasu kaprylowego, 4-9% kwasu kaprynowego, 6% kwasu setarynowego, ok. 7% kwasu oleinowego, ok. 2% kwasu linolowego i 0,5-1,5% kwasu kapronowego

Aktualnie posiadam olej kokoswy z KTC. Jest on bezzapachowy, w wygodnym dużym słoju, co ułatwia jego wydobycie. Olej kokoswy stał sie dość popularny i mozna go kupić praktycznie w każdym sklepie "eco" jednak trzeba uważać na cenę ponieważ czasami jest znacznie zawyżona.
.Dostępny na Eco Smile.
Pozdrawiam,
.

6 komentarzy:

  1. mam ten sam olej, do włosów niestety średnio się u mnie spisuje, ale w połączeniu z olejkiem rycynowym super;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli masz bezzapachowy to jest rafinowany, spróbuj nierafinowanego jeśli lubisz zapach i smak - próbowałam oba i nierafinowany jest o niebo lepszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam też nierafinowany z BU, też był fajny. niestety tylko ten zapach sie krótko utrzymuje.

      Usuń
  3. Ja mam olej kokosowy nierafinowany przywieziony z Birmy i też go uwielbiam. Najczęściej używam go do ciała, a ten zapach.. po prostu cudo *.*

    OdpowiedzUsuń